Μάθημα 95: Επιρρηματικές - Εναντιωματικές Μετοχές Rağmen με το ρήμα Είμαι

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016







ΓΕΝΙΚΑ






Σε αυτό το μάθημα θα δούμε τη σύνταξη του Rağmen με το ρήμα Είμαι. Θα δούμε λοιπόν πως θα πούμε "παρόλο που είμαι/ήμουν".









Παρόλο που είμαι/ήμουν (Ταυτοπροσωπία)







  • ΚΑΤΑΦΑΣΗ




Πριν δούμε πως συντάσσεται το Rağmen με το είμαι να υπενθυμίσουμε ότι η μετοχή είναι άχρονη και ο χρόνος προσδιορίζεται από το κύριο ρήμα της πρότασης.





Για να πούμε παρόλο που είμαι/ ήμουν/ θα είμαι κτλ χρησιμοποιούμε το ρήμα olmak και το Rağmen. Έχουμε λοιπόν:

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ  Ρίζα του olmak + ma + κτητική κατάληξη + Δοτική rağmen

δηλαδή 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ         ol + ma + κτητική κατάληξη + a       rağmen





Για να δούμε πως θα πούμε "Παρόλο που είμαι άρρωστος πηγαίνω στη δουλειά"



Hasta ol+ma+κτήση+δοτική rağmen işe gidiyorum

Δηλαδή


                                   Hasta           ol+ma+κτήση+δοτική           rağmen işe gidiyorum
                                  ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ



Δηλαδή


            Hasta           ol+ma+                  m                +         a           rağmen işe gidiyorum
                                             κτήση α ενικού προσώπου               δοτική



Δηλαδή

                                           Hasta olmama rağmen işe gidiyorum




Βλέπουμε στο παράδειγμα ότι το ρήμα gitmek προσδιορίζει το χρόνο του rağmen
Έτσι για να πούμε "παρόλο που ήμουν άρρωστος πήγα στη δουλειά":


                                           Hasta olmama rağmen işe gittim

απλά βάζουμε το ρήμα gitmek στον αόριστο.




Για να αλλάξουμε το πρόσωπο απλά αλλάζουμε την κτητική κατάληξη. Έτσι για να πούμε "παρόλο που ήσουν άρρωστος πήγες στη δουλειά":



                                         Hasta olmana rağmen işe gittin







  • ΑΡΝΗΣΗ



Η άρνηση σχηματίζεται προσθέτοντας την αρνητική κατάληξη ma



ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ  Ρίζα του olmak + ma + αρνητική κατάληξη + κτητική κατάληξη + Δοτική rağmen

δηλαδή 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ         ol + ma + ma + κτητική κατάληξη + a       rağmen






Έτσι για να πούμε "παρόλο που δεν ήμουν άρρωστος δεν πήγα στη δουλειά":

                           Hasta olmamama rağmen işe gitmedim

όπου:
ma: το ma που ακολουθεί την ρίζα από τον τύπο σχηματισμού
ma: η αρνητική κατάληξη
m: κτητική κατάληξη α΄ ενικού προσώπου
a: δοτική









Παρόλο που είμαι/ήμουν (Ετεροπροσωπία)








Η διαφορά στην ετεροπροσωπία είναι πως το υποκείμενο της δευτερεύουσας πρότασης μπαίνει στη γενική.

Για να δούμε πως θα πούμε ""παρόλο που ήσουν άρρωστος εγώ πήγα στη δουλειά". ΕΣΥ ήσουν άρρωστος ΕΓΩ πήγα στη δουλειά




Ben senin hasta olmana rağmen işe gittim




Στο παράδειγμά μας το υποκείμενο της δευτερεύουσας πρότασης είναι το ΕΣΥ. Επομένως μπαίνει στη γενική και γίνεται senin.

Το υποκείμενο της κύριας πρότασης είναι το ΕΓΩ. Οπότε μπαίνει στην ονομαστική: Ben.






Στο επόμενο μάθημα θα δούμε τη μετοχή rağmen με το ρήμα έχω και με ουσιαστικά

 
ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΑ © 2013 | Plantilla diseñada por Ciudad Blogger