Μάθημα 12: Υπάρχει - Δεν υπάρχει/Αριθμοί 21-1.000.000

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013



Φτάσαμε αισίως στο 12 Μάθημα! Στο μάθημα αυτής της εβδομάδας θα μάθουμε πως ρωτάμε "υπάρχει/ δεν υπάρχει" και θα μάθουμε τους αριθμούς από το 21 έως το 1.000.000 !!!

Για να δούμε όμως πρώτα τις απαντήσεις στις ασκήσεις του προηγούμενου μαθήματος:

Στην πρώτη και δεύτερη άσκηση θέλαμε να ρωτήσουμε και να απαντήσουμε στα τούρκικα τα παρακάτω:

α. Το τραπέζι είναι στο δωμάτιο;
β. Το βιβλίο είναι στη τσάντα;
γ. Το φρούτο είναι στο πιάτο;
δ.  Ο Αχμέτ είναι στο σπίτι;
ε.  Το πουκάμισο είναι στη ντουλάπα;
στ. Η γάτα είναι στο καλάθι;

Απαντήσεις

α. masa odada mı?   Evet masa odada 
                                     Hayır masa odada değil

β. kitap çantada mı?  Evet kıtap çantada
                                     Hayır kıtap çantada değil

γ.  Meyve tabakta mı?  Evet meyve tabakta mı
                                        Hayır meyve tabakta değil

δ. Amhet evde mi?  Evet Ahmet evde
                                   Hayır Ahmet evde değil

ε. gömlek gardropta mı?  Evet gömlek gardropta
                                            Hayır gömlek gardropta değil

στ. Kedi sepette mi?  Evet kedi sepette
                                      Hayır kedi sepette değil

Προσοχή στη φωνητική αρμονία της τοπικής κατάληξης και της ερωτηματικής κατάληξης  

Πάμε να δούμε την τρίτη άσκηση.  Εδώ έπρεπε να μεταφράστε τις παρακάτω προτάσεις και να απαντήστε σε αυτές

α. Τι υπάρχει την πολυθρόνα;
β. Ποιος είναι στο ασανσέρ;
γ. Τι υπάρχει στο τραπέζι;
δ. Τι υπάρχει στο πάρκινγκ;
ε. Ποιος είναι στο μάρκετ;
στ. τι υπάρχει στο δάπεδο;

α. koltukta ne var? koltukta çanta var

β. Asansörde kim var? Asansörde Ahmet var

γ. Masada ne var? Masada bir tabak var

δ. Otoparkta ne var? Otoparkta araba var

ε. Markette kim var? Markette Ali var

στ. Yerde ne var? Yerde halı var

Φυσικά μπορούσατε από το λεξιλόγιο που έχουμε μάθει έως τώρα να επιλέξετε όποιο αντικείμενο θέλατε για να απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις.



ΥΠΑΡΧΕΙ/ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ

Για να δούμε τώρα πως ρωτάμε "υπάρχει" και  "δεν υπάρχει" κάτι η κάποιος κάπου:

ουσιαστικό + τοπική κατάληξη               ουσιαστικό            var mı?
                                    (που δηλώνει το που)                        (που δηλώνει το κάτι ή κάποιον)                                              

.......... Dx2Ax2  .........................  var mı?
Evet  .......... Dx2Ax2  .........................  var
Hayır .......... Dx2Ax2  .........................  yok

Για παράδειγμα για να ρωτήσουμε: Υπάρχει σκύλος  στο δωμάτιο ;

Λέμε: Odada köpek var mı?     Evet odada köpek var
                                                     Hayır odada köpek yok

Πως θα ρωτήσουμε και θα απαντήσουμε: Υπάρχει ένα  λουλούδι στη γλάστρα;

Στείλτε την απάντησή σας στο toraksereis@gmail.com 
Αν δε θυμάστε τις λέξεις δείτε το λεξιλόγιό μας 



ΑΡΙΘΜΟΙ

Για να μάθουμε τώρα τους αριθμούς από το 21 έως το 1.000.000

21  yirmi bir
22  yirmi iki
23  yirmi üç  

Βλέπουμε ότι απλά βάζουμε μπροστά τη λέξη είκοσι και στην συνέχεια τους αριθμούς ένα, δύο, τρία κτλ. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες δεκάδες

30 otuz
40 kırk
50 elli
60 altmış
70 yetmiş
80 seksen
90 doksan
100 yüz
200 iki yüz
300 üç yüz

Πάλι βλέπουμε για τις εκατοντάδες πως βάζουμε πρώτα τον αριθμό από το ένα έως το εννέα ανάλογα με την εκατοντάδα που θέλουμε και στην συνέχεια τον αριθμό εκατό

900 dokuz yuz

1000 bin
2000 iki bin
3000 üç bin

Το ίδιο ισχύει και για τις χιλιάδες

9000 dokuz bin
10.000  on bin
20.000 yirmi bin
30.000 otuz bin
.........
90.000  doksan bin

100.000 yüz bin
200.000 iki yüz bin
........
900.000 dokuz yüz bin

1.000.000 bir milyon


Τι θα κάνετε μέχρι το επόμενο μάθημα:

Επανάληψη ΟΛΗ τη θεωρία της τοπικής πτώσης (μαθήματα 10 -11 -12)
Επανάληψη όλους τους αριθμούς από το 0 έως το 1.000.000

Τι θα μάθουμε στο επόμενο μάθημα:

Το πληθυντικό αριθμό

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μπορειτε να μου πειτε στην παραπανω ερωτηση που εχετε
ε. Ποιος είναι στο μάρκετ;
ε. Markette kim var?
να ειναι αυτη η σωστη απαντηση κ οχι η markette bu kim?
var σημαινει υπαρχει ενω οπως μας μαθατε bu kim ποιος ειναι
2η ερωτηση
Asansörda kim var? Asansörda Ahmet var
εδω δεν πρεπει κανονηκα να ειναι Asansörde kim var?
μηπως να σας στελνω email κ να μην γραφω εδω;
ευχαριστω!

toraksereis είπε...

Το bu kim σημαίνει ποιος είναι αυτός. Το kim var γενικά ποιος υπάρχει, ποιος είναι, ποιος βρίσκεται. Το bu ειναι δεικτική αντωνυμία. Και αυτή είναι είναι η διαφορά με το kim var. Με το bu αναφερόμαστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο σε ατή τη περίπτωση ενώ με το kim ρωτάμε να μάθουμε ποιος είναι στο μάρκετ (δε χρειάζεται να τον βλέπουμε - δείχνουμε)
Για το Asansör έχετε απόλυτο δίκαιο. Πρόκειται για τυπογραφικό λάθος.Μας το επισήμαναν και δύο φίλες μας όταν μας έστειλαν τις ασκήσεις. Προσπαθήσαμε να το διορθώσουμε αλλά τα προβληματάκια που αντιμετωπίζουμε δεν μας επέτρεψαν να το αποθηκεύσουμε με τις αλλαγές. Ελπίζουμε σήμερα να λύσαμε το θέμα αυτό.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τις παρατηρήσεις σας! Περιμένουμε την ενεργό σας συμμετοχή και στα υπόλοιπα μαθήματα

 
ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΑ © 2013 | Plantilla diseñada por Ciudad Blogger