Μάθημα 9: Ασκήσεις - Λεξιλόγιο
Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
Ας δούμε την απάντηση της άσκησης του μαθήματος 8
Έπρεπε να συμπληρώσετε τα κενά, προσέχοντας την φωνητική αρμονία της ερωτηματικής κατάληξης mI x3.
1. Bu araba mı?
Hayır, araba değil
Η λέξη araba που προηγείται της ερωτηματικής κατάληξης mI x3 έχει τελευταίο φωνήεν το a. Επομένως το mI x3 γίνεται mı
Στη συνέχεια έπρεπε να απαντήσουμε αρνητικά. Μετά το Hayır βάζουμε το ουσιαστικό araba και στη συνέχεια τη λέξη δεν, που στα τούρκικα είναι değil
2. Bu öğretmen mi?
Evet, öğretmen
Η λέξη öğretmen που προηγείται της ερωτηματικής κατάληξης έχει τελευταίο φωνήεν το e. Επομένως το mI γίνεται mi
Ομοίως:
3. O koltuk mu?
Hayır, koltuk değil
4. Bu Melih mi?
Evet, Melih
5. Bu kapı mı?
Hayır, kapı değil
6. Şu otobüs mü?
Evet, otobüs
7. Bu asansör mü?
Evet, asansör
8. O televizyon mu?
Hayır, televizyon değil
2. Με το ίδιο τρόπο μπορούμε να ρωτήσουμε και να απαντήσουμε για την ιδιότητα ή την κατάσταση ενός ουσιαστικού
π.χ.: Είναι η Κωνσταντινούπολη όμορφη;
Ναι η Κωνσταντινούπολη είναι όμορφη
Όχι η Κωνσταντινούπολη δεν είναι όμορφη
İstabul güzel mi?
Evet İstabul güzel
Hayır İstabul güzel değil
γ. Μεταφράστε τις παρακάτω προτάσεις στα τούρκικα
2γ1 Είναι αυτό τετράδιο;
Ναι είναι τετράδιο
Όχι δεν είναι τετράδιο. Είναι βιβλίο
2γ2 Είναι αυτή τσάντα;
Ναι είναι τσάντα
Όχι δεν είναι τσάντα. Είναι πορτοφόλι
2γ3 Είναι αυτός μαθητής;
Ναι είναι μαθητής
Όχι δεν είναι μαθητής. Είναι δάσκαλος
2γ4 Η Ελβετία είναι μεγάλη;
Ναι είναι μεγάλη
Όχι δεν είναι μεγάλη
2γ5 Είναι αυτό λουλούδι;
Ναι είναι λουλούδι
Όχι δεν είναι λουλούδι. Είναι δέντρο
2γ6 Είναι αυτό σκύλος;
Ναι είναι σκύλος
Όχι δεν είναι σκύλος. Είναι γάτα
2γ7 Είναι αυτά λεφτά;
Ναι είναι λεφτά
Όχι δεν είναι λεφτά. Είναι βιβλίο
2γ8 Ο καιρός είναι ζεστός;
Ναι ο καιρός είναι ζεστός
Όχι ο καιρός δεν είναι ζεστός. Είναι κρύος
2γ9 Το αυτοκίνητο είναι μεγάλο;
Ναι το αυτοκίνητο είναι μεγάλο
2γ10 Το σπίτι είναι καθαρό;
Όχι το σπίτι δεν είναι καθαρό
Oı απαντήσεις στην παραπάνω άσκηση θα δοθούν στο επόμενο μάθημα
3. Λεξιλόγιο
Είναι πάρα πού σημαντικό να μαθαίνεται τη σημασία και την ορθογραφία των λέξεων που δίνεται σε κάθε μάθημα. Διαφορετικά δε θα μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ασκήσεις και την θεωρία των επόμενων μαθημάτων.
televizyon τελεβιζιόν τηλεόραση
balkon μπαλκόν μπαλκόνι
yıldız γιουλντούζ αστέρι
gül γκιούλ τριαντάφυλλο
soru σορού ερώτηση
kağıt καούτ χαρτί
asker ασκέρ στρατιώτης
harf χαρφ γράμμα της αλφαβήτου
cadde τζαντέ δρόμος, λεωφόρος
bardak μπαρντάκ ποτήρι
yıl γιούλ χρόνος, έτος
mevsin μεβσίν εποχή
hafta χαφτά εβδομάδα
dolap ντολάπ ντουλάπι
gün γκιούν μέρα
hangi χάνγκι ποιος-α-ο
renk ρενκ χρώμα
güzel γκιουζέλ όμορφη (για γυναίκα και πράγματα)
insan ινσάν άνθρωποι
kişi κισί άτομο
tane τανέ κομμάτι
yiyecek γιγετζέκ φαγώσιμα
içecek ιτσετζέκ ποτά (αλκοολούχα και μη)
kaç κατσ (ποσό –α-ες )
çay τσάι τσάι
ay άι μήνας
çep telefonu τσεπ τελεφονού κινητό τηλέφωνο
indirim ιντιρίμ έκπτωση
çarşı τσαρσού (κλειστή) αγορά
peki πεκί εντάξει, μάλιστα
tabii ταμπιί φυσικά, ασφαλώς
postane ποστανέ ταχυδρομείο
pastane παστανέ ζαχαροπλαστείο
cam τζαμ τζάμι
banka μπάνκα τράπεζα
park παρκ πάρκο
sinema σινεμά σινεμά
tiyatro τιγιάτρο θέατρο
merkez μερκέζ κέντρο
ders ντέρς μάθημα
hepsi χέπσι όλοι –ες-α
burası μπούρασου αυτό το μέρος/εδώ που είμαστε
şurası σούρασου εκείνο το μέρος/το ενδιάμεσο
orası όρασου το παραπέρα μέρος
restoran ρεστοράν εστιατόριο
4. Τι πρέπει να κάνω μέχρι το επόμενο μάθημα;
Να λύσω τις ασκήσεις και να μάθω το λεξιλόγιο.
5. Στο επόμενο μάθημα:
Θα μάθουμε την ΤΟΠΙΚΗ ΠΤΩΣΗ (ΣΤΟ)
Την ερωτηματική λέξη «ΠΟΥ;»
Την ερωτηματική λέξη «ΣΕ ΠΟΙΟΝ;»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου